Kortere skoledage

Prøv at forestille dig du havde fri kl 2 hver dag, ville det ikke bare være dejligt?

Vi synes vi får for sent fri, og vi tror ikke vi er de eneste der synes det. Nu skal I høre, hvorfor vi synes det er en god ide at have tidligere fri.

1. Vi tror at en del af os elever ville kunne koncentrere os mere hvis vi at vi fik fri tidligere.
  2. Vi ville ikke være så trætte og ukoncentreret de sidste timer.
  3. Vi kan blive stresset, når at vi får sent fri og så også får lektier for bagefter som vi også skal bruge tid på efter skole.
  4. Når man for sent fri kan man også hurtogt blive træt af at gå i skole og ikke have lyst til at lære noget.

Vi har fundet 2 ulemper ved at få tidligere fri.

1. Lærerne underviser lige pludselig ikke så meget mere. Men de får længere tid til forberedelse.
  2. Der er nogle lektioner vi har nu, som vi så ikke skal have mere.

Nu er der sikkert mange der står og tænker, vi lære mindre jo kortere tiv vi er i skole, men der er mange beviser for det er stik modsat. Vi kommer til at lære mere, fordi at vi koncentrerer os, når vi er her. Som jeg sagde lige før så er det svært at koncentrere os i de sidste timer lige nu i sær når det er at man har fri kl. halv fire