Flere pauser

Hej alle sammen

Har du nogensinde siddet i klassen og har haft brug for at gå på toilettet eller få en lille pause? Vi synes, at det er vigtigt at man får pauser i timerne, dat det at sidde i klassen en hel dag, kan gøre at man føler sig stresset og presset i hverdagen og kan sidste ende gå ud over læringen og fremtiden. Det kan også gøre, at eleverne bliver mere trygge i klassen. Vi kan dog godt forstå engang i mellem, når lærerne kan blive lidt irriterede over, når eleverne skal på toilettet, da det nogle gange ender med at næsten hele klassen vil på toilet.

Det kan også være, at man lige kunne have brug for en lille 5 minutters pause og få en smule frisk luft, det kunne ændre alt. Vi har jo trods alt kun to pauser på en hel skoledag. Vi synes godt, at vi kunne få lidt flere små pauser i løbet af dagen mellem timerne, så vi kan få ilt til hjernen.

Da vi sidder i en klasse med dårlig udluftning og et dårligt indeklima, kan det også være svært at koncentrere sig i timerne. Her i Corona tiderne bliver vi nødsaget til at tage hensyn til hinanden, da det er godt få luftet ud i klasserne, nu hvor vi sidder så tæt.

Så alt i alt håber vi fremadrettet af få flere pauser gennem skoledagen.

Blæren har jo ikke et skema (: