Dyr i skolehaven

I 1. D har vi stemt om, hvad vi synes, der er vigtigt at have med i talerummet. Vi havde mange gode ideer.  Da vi havde stemt om det, var den bedste ide, at vi får dyr i skolehaven.

Vi har hørt fra nogle af vores søskende, at det var dejligt at have dyr i skolehaven.

Vi synes, at dyr er søde, og det er dejligt at holde og klappe dem. Alle børn kan også lære meget om dyr ved at passe dem. Eleverne skal skiftes til at passe dyrene. Så kan vi lære at have ansvar for nogen.

Børnene kan hjælpe med at bygge bure til dyrene. I SFO kan man bygge en kasse til en kanin.

Vi kan tjene penge til dyrene ved at sælge kage eller julehjerter. Vi kan også holde et loppemarked.

1D synes, at det vil være så godt for hele Lindevangskolen, hvis vi får dyr i skolehaven.