Forskelle og læren om Forskelle og LGBT

Vi vil gerne have at skolen bliver mere opmærksom på køn, seksualitet og generelt forskelligheder.

TV2 har lavet en undersøgelse der siger at 2/3 LGBT+ børn har selvmordstanker p.ga stigmatisering og mobning. Det er alt for mange.

Vi syntes at der her på skolen ikke bliver sat nok fokus på vores forskelligheder. Næsten alt hvad vi lære og høre om er én bestemt type menneske. Det gør at vi fra vi er helt små får et indtryk af at det er den eneste type der er, når der i virkeligheden er uendelig mange.

Som børn lære vi kun de ting som vi ser i vores dagligdag, og vi tror kun på de ting de voksne fortæller os om. Når heteroseksuelle ciskønnede mennesker er de eneste der bliver repræsenteret, og vi så ovenikøbet slet ikke snakker om LGBT+ gør det det svært for mange børn at føle sig tilpas og tryg på skolen. Derfor mener vi at det ville være en god idé at indføre seksualundervisning helt fra de små klasser, hvor man fokusere på vores forskelligheder. Hvis man som lille bliver lært at det er helt normalt at være “anderledes”, bliver det også set som normalt når vi vokser op, og der vil være mindre mobning.

Der burde også være fokus på kønsopdeling, det kan især være svært for folk som ikke har det køn som de blev født med. Både i forhold til bade, toiletter, lejrskole, aktiviteter og flere situationer hvor man kun opdeler i pige og dreng. Man kunne fx få nogle kønsneutrale enkeltmandstoiletter -og bade, som alle køn/intet kønnede kunne bruge. Lærerne og pædagogerne kunne også være mere opmærksomme på LGBT+ børn, og hjælpe med at skabe et mere trygt miljø.