Det fysiske undervisningsmiljø

Vores sag er det fysiske miljø, som vi synes er lidt ringe nogle steder her på skolen.

Som en del af skolens ottendeklasser er vi i 8.D glade for at kunne give vores budskab videre.

I 8.D har vi snakket om, at det er lidt for meget gråt og hvidt, og at det smitter næsten af på håret.

Vi tænker, at det blandt andet ville hjælpe at få nogle farver ind i rummene fx male nogle vægge, få hængt nogle billeder op, sat et par bløde møbler, nogle planter, høje stole og borde – så man ikke skal sidde i den samme stilling flere timer ad gangen. Vi savner lidt af den kreative og hyggelige indretning som der er på fx klubben.

Med sådanne ændringer/tilføjelser kan man få mere plads til sig selv, og man har faktisk noget fysisk at kigge på i stedet for en masse hvide væge – det tænker vi vil hjælpe os med at blive på jorden i stedet for at sidde og dagdrømme.

Der kunne også komme lidt mere fysisk underholdning til pauserne, fx bordtennis eller bordfodbold, så folk ikke bare sidder og spiller på deres telefoner.

Som en anden idé kunne man opsætte nogle steder udenfor, hvor folk kunne sidde og bare hygge sig, uden at alle folk kan se, hvad de har gang i.

Et eventuelt problem kunne i dette sammenhæng være budgettet.

Hvis vi derfor alle kan arbejde for at holde det hele rent og godt, så er det federe at gå rundt og kigge, og hvis vi er rigtig heldige, så kan skolen måske få flere penge til at faktisk at udrette ændringerne.

En anden løsning i forhold til maling af væggene kunne være, at man giver eleverne lov til at slippe kreativiteten løs og male figurer eller mønstre på væggene.

Som sagt før vil en sådan ændring på skolen forbedre vores tanker om skolen, og vil også give os bedre mening i frikvartererne, eller når man bare går rundt.

Kort fortalt er vores budskab, at der mangler lidt inspirerende ting eller farver på gangene, lidt fysisk underholdning og sidst men ikke mindst nogle steder i gården, hvor man kan være lidt mere i fred.