Gør skoledagen kortere

Vi har valgt at skrive om kortere skoledage fordi de sidste timer er rigtig svære at koncentrere sig i. Da vores forældre gik i skole, mødte de kl.08:00 og fik fri højest kl. 3 i de store klasser. Nu når man starter i 4 klasse, får man fri kvart i 3 og det er allerede for meget. Når vi starter i 7 klasse får vi fri halv 4. I de sidste timer er man rigtig træt og kan slet ikke koncentrere sig, så man lærer ikke rigtig noget. Det rammer ikke kun os men også de andre klasser. Vi ved godt at mange voksne vil sige os i mod så derfor har vi lavet 4 argumenter

Argument 1. Når man kommer hjem efter en lang dag fra skole har man opbrugt alt sin energi, og det ødelægger den interesse man har for sport eller andre fritidsinteresser.

Argument 2. i de sidste timer er ens hoved lige ved at eksplodere og derfor er det meget svært at koncentrere sig i timen, og kun tænker på hvornår man har fri.

Argument 3. når man for fri så sent og man så kommer hjem, ødelægger det lidt resten af dagen.

Argument 4. Når man kommer hjem fra skole efter en lang skoledag glæder man sig ikke til næste dag fordi man ved det bliver en lige så lang dag.

I 0,1,2,3 for de fri højest 10 min i 2 og mindst 5 min over 1, hvor 4,5,6 osv for vi fri kl.3 nærmest alle dage. Så vi synes måske vi kunne få fri kl.3, max 2 eller 3 gange om ugen, og så få fri kl.2 resten af ugen. Vi kan måske få dobbelt lære i nogle af timerne. Det ville også hjælpe at få ændret skemaet så de ikke-boglige fag er til sidst. Vi ved godt at det kan være svært, men det ville hjælpe.

Tak for jeres lyttetid, håber i er forstående. Tak 🙂