Renover klassen sammen

Hej vi kommer fra 6.A og vi vil gerne tale om at vi har meget grimme klasselokaler fx malingen på væggene er begyndt at falde af og der er ting som er gået i stykker og hænger ude fra væggene og hvis du er uheldig, kan man slå sig på det. Vi har et skab som vi bruger til vores bøger og der er hul på begge sider så vores ting ryger om bagved og så er det svært at finde sine bøger, Så vi vil gerne forslå at man hvert år fra 4-7klasse for en hel måned til at renovere sit klasselokale. Men der vil selvfølgelig også være normal undervisning. Man har bare en måned til at lave tingene.

Altså fx med vores reol til bøger at sætte en plade bag på så de ikke kan falde om bagved. Og male, måske nye møbler og til sidst rengjort. Det er en konkurrence på din overgang hvis du er 4-7klasse. Hvis din klasse vinder, får du og din klasse en kasse sodavand. 8 og 9 kan selvfølgelig også være med men de har ofte travlt med eksamener.

Skolen betaler selvfølgelig for forsyninger, men hvis du har fx noget maling derhjemme du ikke bruger, kan du tage det med til dig og din klasse. Vi ville gerne renovere klasselokalerne fordi hvis din klasse er ren og pæn så er det rarere end hvis det hele roder og tingene er i stykker. Det kan også måske være at der er nogen som syntes det er rarere at komme i skole når det hele er rent og pænt.

Der er selvfølgelig nogle fordele og ulemper ved dette, fordelene er

1. Der kommer et rent og pænt indeklima.
  2. Der er større chance for at folk har lyst til at være i klassen.

Men der er også ulemper.

1. Det kommer til at tage noget af undervisningen.
  2. Det kommer til at koste mange penge.

Det var egentlig bare det, tak for jeres opmærksomhed og tid.